tiistai 24. helmikuuta 2015

Miksi "tienaa rahaa äkkiä" jutut ei toimi?

Tämä aihe on toooodella lähellä sydäntäni. Olen nimittäin haksahtanut näihin muutamankin kerran. Rahallista häviötä on tullut 500€ - 1000€ 10 vuoden aikana joten en voi sanoa, että olisin katkera näistä haksahduksista.

Onhan Clickbank* kaikille tuttu?

Clickbank toimii** sillä periaatteella, että etsit kauppapaikasta tuhansien tuotteiden joukosta itseäsi kiinnostavat tuotteet, markkinoit niitä muille ja kun muut ostavat, sinä kerään provikat (vaihtelee 25% - 90% välillä) taskuusi. Helppoa kuin heinänteko!

Paitsi että...
Et voi koskaan tietää, millainen tuote oikeasti on, ellet osta sitä ensin itse. Törmäsin tässä taannoin erääseen tuotteeseen, jollaista en ole koskaan aikaisemmin nähnyt...

Löysin YouTubesta viime vuonna videon, jossa parikymppinen nuori mies puhui Google Sniperista*. Hän oli videossa niin vakuuttava, että päätin klikata linkkiä. Se vei minut monien tuntien videoviidakkoon, jossa toinen toistaan vakuuttavampi henkilö, puhui Google Sniperin ja muiden tuotteiden puolesta. Olin niin vakuuttunut, että tällä tehdään helppoa rahaa, että päätin investoida tuotteeseen.

Kun olin tehnyt ensimmäisen oston, sain kehotuksen hankkia "lisäosia" ostettuun tuotteeseen ja kun kieltäydyin, minulle ehdotettiin aina vain seuraavaa. Nämä "lisäosat" olivat hinnaltaan $39 - $249 väliltä. Arvioin, että siinä vaiheessa kun minä menetin mielenkiintoni, olisin maksanut lisäosista noin $896.

Olin käyttänyt tietokoneella aikaa kolmisen tuntia ja kello lähenteli 01.00. Päätin siis jättää leikin sikseen ja lähteä nukkumaan. Olin pettynyt ja vihainen, koska niin helpolta kuulostava juttu oli osoittautunut todella monimutkaiseksi.

En tiedä, jos minulla olisi ollut enemmänkin tietoteknistä osaamista, olisinko katsonut jutun loppuun ja tehnyt sillä rahaa mutta tällä tiedolla ja taidolla, se ei ollut minun juttuni.



Olen myös törmännyt tuotteisiin, joissa ei itsessään ole yhtään mitään myytävää. Ideana on siis vain saada ihmiset ostamaan tyhjä tuote ja myymään sitä hullunlailla muille hölmöille.

Älkää ymmärtäkö väärin, Clickbank toimii ja siellä on oikeasti hyviäkin tuotteita. Mutta aikaa ja rahaa tähän palaa kun joudut ostamaan ja kokeilemaan tuotteet ensin itse ja sitten markkinoimaan niitä muille.

Itse löysin äänikirjan "Miten päihittää ADD/ADHD"*, joka oli hinnaltaan vain $19. Ei paha. Ostin ja kuuntelin ja muutamia vinkkejä sieltä sain mutta tottahan se on, että kaikki ohjeet ja neuvot eivät päde jokaiseen lapseen.

Jos kiinnostuit Clickbankistä ja jos sinulla on blogi tai nettisivuja, älä lähde soitellen sotaan vaan odota, että saan tehtyä muutaman postauksen kyseisestä aiheesta. Sitten päätä, onko Clickbank sinun juttusi vai ei.


Videon lopussa olevaa linkkiä klikkaamalla kasvatat 
videon tekijän rahakasaa, et minun. 
Ja ei. Minä en ole tuo kyseinen henkilö. 
Osaan puhua englantia mutta en 
noin vakuuttavasti...

**tarkempi info, miten Clickbank toimii, kuvaruutukopioilla on tulossa hieman myöhemmin. Kärsivällisyyttä pyydän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti